روغن دخت چای
نوشته شده توسط : ساحل

روغن درخت چای :

روغن درخت چای از برگ های درخت کوچکی استخراج می شود که بومی کشور استرالیا است و بعنوان یک داروی سنتی محسوب می شود. از روغن درخت چای در معالجه بسیاری از بیماری های پوستی استفاده می شود. علاوه بر این موارد، کاربردهای فراوان دیگری دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

14 استفاده روزمره از روغن درخت چای

ما شامل محصولاتی هستیم که فکر می کنیم برای خوانندگان ما مفید است. اگر از طریق پیوندها در این صفحه خرید کنید ، ممکن است کمیسیون کمی بدست آوریم. این روند ماست

روغن درخت چای یک روغن اساسی است که می تواند برای چندین منظور از جمله سالم نگه داشتن پوست ، مو و ناخن ها استفاده شود. علاوه بر فواید مورد حمایت علمی ، روغن درخت چای در زمان استفاده از آن ارزان و بی خطر است.

در این مقاله 14 مورد استفاده روزانه از روغن درخت چای مورد بحث قرار گرفته و راهنمایی هایی در مورد استفاده ایمن و موثر از آن ارائه شده است.

روغن چای چای چیست و چگونه کار می کند؟


روغن درخت چای از برگهای Melaleuca alternifolia ، یک درخت کوچک بومی کوئینزلند و نیو ساوت ولز ، استرالیا می آید.

اگرچه melaleuca alternifolia به عنوان درخت چای شناخته می شود ، اما نباید با گیاه تولید برگ هایی که برای تهیه چای سیاه ، سبز و پشمالو تولید می شود اشتباه گرفته شود.

روغن درخت چای قرن هاست که توسط آبزیان به عنوان داروی سنتی مورد استفاده قرار می گرفت. این استرالیایی های بومی برگ درخت چای را خرد می کنند تا روغن را استخراج کنند ، سپس برای درمان سرفه و سرماخوردگی استنشاق می شوند یا برای بهبودی مستقیماً روی پوست اعمال می شوند.

امروزه روغن درخت چای به عنوان روغن 100٪ بدون محلول یا "شسته و رفته" در دسترس است. فرم های رقیق نیز موجود است ، از 5 تا 50٪ مقاومت در محصولاتی که برای پوست طراحی شده اند.

روغن درخت چای حاوی تعدادی ترکیبات از جمله terpinen-4-ol است که به اثبات رسیده است که برخی باکتریها ، ویروس ها و قارچ ها را از بین می برد (1Trusted Source، 2Trusted Source).

Terpinen-4-ol همچنین به نظر می رسد فعالیت گلبولهای سفید شما را افزایش می دهد ، که به مبارزه با میکروب ها و سایر مهاجمان خارجی کمک می کند (منبع 3Trusted).

این خاصیت ضد میکروبی باعث می شود روغن درخت چای به عنوان یک داروی ارزشمند در معالجه بیماری های باکتریایی و قارچی پوست ، از بروز عفونت و بهبودی بهبود یابد.

در ادامه بخوانید تا در مورد بسیاری از کاربردها و فواید این روغن همه کاره بدانید.

1. ضدعفونی کننده دست
روغن درخت چای یک ضد عفونی کننده طبیعی طبیعی دست است.

مطالعات نشان داده اند که این ویروس چندین باکتری و ویروس رایج را که مسئول ایجاد بیماری هستند ، از جمله E. coli ، S. pneumoniae و H. آنفلوانزا (منبع 1Trusted) از بین می برد.

علاوه بر این ، یک مطالعه با آزمایش انواع مختلفی از شستشوی دست نشان می دهد که افزودن روغن درخت چای به پاک کننده ها باعث افزایش اثربخشی آنها در مقابل E. coli (منبع 4Trusted) شد.

در اینجا یک دستورالعمل ساده برای تهیه مواد ضدعفونی کننده دست طبیعی خود با استفاده از روغن درخت چای وجود دارد.

خلاصه:
استفاده از روغن درخت به عنوان ضد عفونی کننده دست طبیعی ممکن است به کشتن تعدادی از میکروب های مسئول سرماخوردگی ، آنفولانزا و بیماری های دیگر کمک کند.

2. دافع حشرات
روغن درخت چای ممکن است به دور نگه داشتن حشرات مزاحم کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که 24 ساعت پس از درمان با روغن درخت چای ، گاوها 61٪ کمتر از مگسهایی که با روغن درخت چای درمان نشده اند (5 منبع معتبر) داشتند.

علاوه بر این ، یک مطالعه لوله آزمایش نشان داد که روغن درخت چای توانایی بیشتری در دفع پشه ها نسبت به DEET ، رایج ترین ماده فعال در دافع حشرات تجاری دارد (6Tusted Source).

با استفاده از روغن درخت چای و سایر مواد طبیعی دفع این حشره را که به راحتی تهیه می شود ، امتحان کنید.

خلاصه:
روغن درخت چای نشان می دهد که حشرات را می کشد یا دفع می کند. در برخی موارد ، به همان اندازه مؤثر یا مؤثرتر از حشره کشهای استاندارد یا دفع کننده های ماده است.

3. دئودورانت طبیعی
اثرات ضد باکتریایی روغن درخت چای ممکن است به کنترل بوی زیر بغل مربوط به تعریق کمک کند.

خود عرق بوی ندارد. اما ، هنگامی که ترشحات غدد عرق شما با باکتری های روی پوست شما ترکیب می شود ، بوی متوسط ​​تا قوی ایجاد می شود.

ناحیه زیر بغل شما حاوی غلظت زیادی از این غدد است و عمدتاً مسئول آنچه که معمولاً "بو بدن" نامیده می شود ، است. خواص ضد باکتری روغن درخت چای آن را به یک جایگزین طبیعی ایده آل برای دفع کننده های تجاری و ضد عرق های تجاری تبدیل می کند.

در اینجا یک دئودورانتان طبیعی ایمن و موثر وجود دارد که می تواند از روغن درخت چای و چند ماده دیگر تهیه شود.

خلاصه:
روغن درخت چای حاوی ترکیباتی است که باکتریهای مسئول بو بو بدن را مبارزه می کند. می توان از آن برای تهیه یک دئودورانت ایمن و مؤثر استفاده کرد.


4- ضد عفونی کننده برای خرد و ضایعات جزئی
جراحاتی که منجر به شکسته شدن پوست می شود ، ورود میکروب ها به گردش خون شما را آسان می کند ، که می تواند منجر به عفونت شود.

روغن درخت چای را می توان برای از بین بردن برش ها و ساییدگی های جزئی با کشتن S. aureus و سایر باکتری هایی که می توانند باعث ایجاد عفونت در زخم های باز شوند (منبع 1Trusted) استفاده کرد.

برای ضد عفونی کردن برش یا ضایعات ، این مراحل را دنبال کنید:

برش را کاملاً با صابون ساده و آب تمیز کنید
یک قطره روغن درخت چای را با یک قاشق چایخوری روغن نارگیل مخلوط کنید
مقدار کمی از مخلوط را روی آسیب دیده بمالید و با بانداژ بپوشانید
این روند را یک یا دو بار در روز تکرار کنید تا یک زخم ایجاد شود
روغن نارگیل را بصورت آنلاین پیدا کنید.

خلاصه:
استفاده از مخلوطی از روغن درخت چای و روغن نارگیل می تواند به جلوگیری از بریدگی جزئی و ساییدگی کمک کند.

5. تقویت زخم

علاوه بر جلوگیری از عفونت در بریدگی ها و ساییدگی ها ، روغن درخت چای ممکن است باعث بهبودی زخم ها نیز شود.

تحقیقات نشان داده است كه روغن درخت چای به كاهش التهاب كمك می كند و باعث فعال شدن گلبول های سفید خون می شود كه در روند بهبودی مؤثر است (منبع ترابرد ، منبع 7Trusted ، منبع 8Trusted).

در یک مطالعه کوچک از 10 نفر مبتلا به زخم ، اضافه کردن روغن درخت چای به درمان زخم معمولی منجر به کاهش زمان بهبودی در همه افراد به جز یک شرکت کننده شد (منبع 9Trusteded).

هر بار استفاده از پانسمان جدید ، چند قطره روغن درخت چای می تواند به پانسمان زخم اضافه شود.

خلاصه:
روغن درخت چای ممکن است با کاهش التهاب و افزایش فعالیت گلبولهای سفید باعث بهبودی در بهبود زخم شود.

6. با آکنه مبارزه کنید
روغن درخت چای می تواند سلاحی قدرتمند در برابر آکنه باشد. مطالعات متعددی نشان داده اند که به کاهش مقدار و شدت کلی آکنه کمک می کند (10 منبع اعتماد ، منبع 11Trusted ، منبع 12Trusted).

در یک مطالعه ، استفاده از ژل 5٪ چای درختی بر روی ضایعات آکنه بیش از سه برابر در کاهش تعداد ضایعات از دارونما مؤثر بود. این تقریباً شش برابر در کاهش شدت مؤثر بود (منبع اعتماد 12).

در یک مطالعه دیگر ، روغن درخت چای به اندازه بنزوئیل پراکسید ، رایج ترین داروی ضد آکنه ، مؤثر است (منبع 13Trusted).

ژل های آکنه بر پایه روغن چای را می توان در فروشگاه های مواد غذایی طبیعی یا از خرده فروشان آنلاین خریداری کرد.

روش دیگر ، شما می توانید با مخلوط کردن یک قسمت روغن درخت چای با نه قسمت آب و استفاده از مخلوط در مناطق آسیب دیده با یک سواب پنبه یک یا دو بار در روز ، طبق نیاز ، درمان آکنه خود را انجام دهید.

خلاصه:
نشان داده شده است که ژلهای حاوی روغن درخت چای باعث کاهش تعداد ضایعات و شدت آکنه در تعدادی از مطالعات شده است.

7. از قارچ ناخن خلاص شوید
عفونتهای قارچی ناخن بسیار شایع است. اگرچه خطرناک نیستند ، اما می توانند ناخوشایند باشند. داروهایی وجود دارد که می تواند قارچ ناخن را درمان کند ، اگرچه ممکن است برخی از افراد رویکرد طبیعی تری را ترجیح دهند.

نشان داده شده است که روغن درخت چای در هنگام استفاده به تنهایی یا همراه با سایر داروهای طبیعی ، از شر قارچ های ناخن خلاص می شود (14Trusted Source، 15Trusted Source).

در یک مطالعه کنترل شده ، افراد مبتلا به قارچ ناخن به مدت شش ماه از روغن درخت چای مستقیم یا داروی ضد قارچ استفاده کردند. در پایان مطالعه ، حدود 60٪ از افراد در هر گروه وضوح جزئی یا کامل قارچ را تجربه کردند (منبع اطمینان 15).

شما می توانید از چند قطره روغن درخت چای به تنهایی استفاده کنید یا آن را با مقدار مساوی روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را در ناحیه آسیب دیده بمالید. برای جلوگیری از انتشار قارچ به مناطق دیگر ، حتما دستان خود را بلافاصله بشویید.

خلاصه:
به نظر می رسد روغن درخت چای در برابر عفونت های قارچی ناخن مؤثر است با داروهای ضد قارچ که در این منطقه اعمال می شوند.

8- دهانشویه بدون مواد شیمیایی
تحقیقات نشان می دهد که روغن درخت چای ممکن است با میکروبهایی که باعث پوسیدگی دندان و بوی بد دهان می شوند ، مبارزه کند (16 منبع معتبر ، 17 منبع معتبر ، منبع 18 اعتماد).

یک مطالعه نشان داد که روغن درخت چای در مقایسه با کلرهگزیدین ، ​​یک ضد عفونی کننده متداول و شستشوی خوراکی در برابر باکتری های ایجاد کننده پلاک موثرتر است. از این گذشته ، سلیقه آن کمتر مورد اعتراض قرار گرفت (منبع 16Trusted).

از طرف دیگر ، یک مطالعه قدیمی گزارش داده است که به نظر نمی رسد روغن درخت چای تأثیر زیادی در تشکیل پلاک (منبع 19Tusted) داشته باشد.

برای درست کردن دهانشویه بدون مواد شیمیایی خود ، کافی است یک قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید ، به مدت 30 ثانیه کاملاً مخلوط کرده و در دهان خود بریزید.

مانند سایر دهانشویه ها ، روغن درخت چای نباید بلعیده شود. در صورت مصرف ، می تواند سمی باشد.

خلاصه:
روغن درخت چای را می توان با آب رقیق کرد تا دهانشویه ایجاد کند که به مبارزه با بوی بد دهان و پلاک دندان کمک می کند.

9. پاک کننده همه منظوره
روغن درخت چای باعث تمیز کننده عالی و همه منظوره ای می شود که سطوح را نیز ضد عفونی می کند.

بعلاوه ، این کار را بدون ترک اثری از مواد شیمیایی که نمی خواهید اعضای خانواده یا حیوانات خانگی خود با آنها در تماس باشید ، انجام می دهد.

در اینجا یک دستور العمل آسان برای یک پاک کننده طبیعی و طبیعی است:

20 قطره روغن درخت چای ، 3/4 لیوان آب و یک لیوان سرکه سیب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید.
خوب تکان دهید تا کاملاً مخلوط شوند.
مستقیماً روی سطوح اسپری کنید و با یک دستمال خشک تمیز کنید.
حتما قبل از هر بار استفاده از بطری را خرد کنید تا روغن درخت چای با سایر مواد مخلوط شود.
خرید سرکه سیب به صورت آنلاین.

خلاصه:
روغن درخت چای را می توان با آب و سرکه مخلوط کرد تا یک ماده پاک کننده بدون مواد شیمیایی برای خانه شما ایجاد کند.

10- التهاب پوست را تسکین می دهد
روغن درخت چای ممکن است به تسکین پوست ملتهب کمک کند.

شکل متداول سوزش پوستی درماتیت تماسی است که در صورت تماس پوست با آلرژن مانند نیکل ایجاد می شود. قرار گرفتن در معرض آلرژن منجر به پوستی قرمز ، خارش دار و گاه دردناک می شود.

تحقیقات حیوانی و انسانی نشان می دهد که استفاده از روغن درخت چای ممکن است به کاهش شدت این علائم کمک کند (20 منبع معتبر ، 21 منبع معتبر ، 22 منبع اعتماد).

در مطالعه ای با مقایسه اثرات درمان های مختلف درماتیت تماسی ، روغن درخت چای برای کاهش علائم مشاهده شد.





:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: